fredag 29 april 2011

Ett litet inlägg från mig, Nina

Detta brevet skrev jag till Hd idag. Jag hoppas och tror att ni vet att vi aldrig skulle utsätta barnen för fara. Vi hade tydligt gått igenom vad de fick plocka och inte. Vi var alltid närvarande med barnen och hade full uppsikt över vad de lockade och inte. Så klart hade de handskar på sig
Därför blev jag minst sagt förbannad och besviken över responsen.

Här är brevet:

Hejsan

Tack för en enligt mig bra artikel i Hd ang städningen på lekplats.

Tyvärr tror jag (läs vet jag) att folk har missförstått vad vi gjorde på lekplatsen. Barnens goda initiativ blev fel i mångas ögon. De tycker att det var för jävligt att vi tvingade barnen att plocka upp farligt skräp. Som glas , fimpar och snus mm. På Hd.se har folk kommenterat att de skulle aldrig sätta sina barn i en förskola som tvingar sina barn att stöda upp fimpar.

Detta blev tyvärr inte den positiva respons som vi så klart hade hoppats på, resultatet kan bli att vi förlorar blivande barn på förskolan på att vi " tvingat barn att plocka fimpar". Inte inspirera flera att ta sitt ansvar för vår miljö. Vilken förskola skulle våga när de får denna negativa respons.

Detta var inte våra barn värda.



Midia, ni var där och ni såg att barnen kallade på oss vuxna så fort de hittade något farligt som glas, fimpar, snus mm.

Detta hade vi noggrant gått igenom innan. Barnen fick inte röra något som skulle kunna vara farligt för dem. Utan skrika högt så kom "super städarna" och tog bort det farliga

Vi är så otroligt glada över våra barn och tacksamma för att få vara en del av deras liv så vi skulle aldrig utsätta dem för fara. Alla barnen hade så klart även handskar på sig. Ni såg också så roligt de tyckte att det var, vi tvingade dem inte det var deras idée och vi bejakade och lät dem få känna sig delaktiga och ha en möjlighet att påverka.

Finns det en möjlighet att du skulle kunna skriva något litet om det jag skrivit ovan.


Ps Jag tyckte bra om det ni skrev, ni var duktiga. Och barnen gillade er mycket, ni satte en positiv vuxen känsla hos dem. Barnen talade så gott om er alla fyra för alla andra barn när de kom hem till gården.

Tack

Positiva hälsningar

Nina Boss

Karlsunds Gårdsbarn


Inga kommentarer: